Övervåning
Bottenvåning
Källare
Källare
Övrigt
 
Vårt hus är en salsbyggnad med karolinsk planlösning ... läs mer

söndag, maj 02, 2010

Köksrenovering - dag 1

Idag påbörjade vi renoveringen så smått. Var intresserad hur det såg ut under golvet vid spisen så jag tog bort linoleummattan och såg att det var gjutet närmast murstocken.



Med en rejäl borrhammare började jag bila bort ca 20 centimeter betong med ingjutna vattenrör och elrör. Jag kom ner till ett lager sågspån underst så det var inte ihopgjutet med källartaket som jag först befarade.



Hackad betong tar mer plats än jag trodde. Fyllde upp en massa hinkar och annat jag kom över så nu ska detta till tippen.



Blev inte så dammigt och tog ungefär tre timmar att få bort det mesta. Jag ska kolla mer hur den vedeldade lilla spisen i hörnet är monterad innan jag fortsätter. Vi vill använda denna för att värma upp elementvattnet och det kanske går att dra rören bredvid eller genom denna.

Inga kommentarer: