Övervåning
Bottenvåning
Källare
Källare
Övrigt
 
Vårt hus är en salsbyggnad med karolinsk planlösning ... läs mer

fredag, juni 10, 2011

Känn mig blåst...

Kul att vakna upp till värsta stormen (lördagen den 5/6-2011). En stor gren av häggen hade fallit mot taket till vårt utomhusförråd. Överbyggnaden av källartrappan har jag skrivit om i ett tidigare inlägg och tur i oturen var väl att den klarade sig utan en skråma. Det värsta var att stå på en stege i blåsten och försöka såga ner grenen, men det gick till slut.



Den hade brustit precis i en grenklyka så jag undrade hur länge resten skulle klara sig...



... och det fick vi snart veta. När vi kom tillbaka på eftermiddagen hade den andra grenen också blåst ner.



Den landade på en telefontråd (som inte lägre används), men blev svårare att såga ner. Samtidigt upptäckte barnen att deras studsmatta blåst iväg och flugit över vår berså och landat upp och ner mot staketet...



Ställningen till skyddsnätet såg först ut som spagetti, men det gick att räta ut den. Resten av studsmattan blev även den skev...




... men mycket vrid och bryt senare så fungerar den igen. Frigolitskydden runt pinnarna och fjäderskyddet gick dessvärre inte att rädda.



I bakgrunden syns förresten de nya odlingslådorna som jag har skrivit om i ett annat inlägg.

2 kommentarer:

mollan sa...

ett hett tips är att gräva ner stutsmattan. då slipper ni oroa er för att någon slår sig, att den blåser i väg och framför allt slipper ni se den fula ställningen.
http://itsahouse.blogspot.com/2011/06/grav-ner-studsmattan.html

Herr Hvila Ro sa...

Hej Mollan! Min första tanke när vi skaffade studsmattan var faktiskt det. Hade även tänkt kombinera det med en gjuten pool under, så har man automatiskt ett poolskydd. Tittat på er placering och såg att ni har ju drömläge alldeles bredvid vatten. Bli först! (någon annan har jag inte sett)